Alles wat u wilt weten over KPN Toestellease

Telefonie

Alles wat u wilt weten over KPN Toestellease

Alle nieuwe KPN abonnementen (met toestel) zijn tegenwoordig op basis van Toestellease. Dit is trouwens ook zijn bij de Hi abonnementen en bij de Telfort abonnementen. Alle gegevens, vragen en antwoorden over het nieuwe KPN ToestelLease, vindt u hieronder:

Wat is KPN ToestelLease en hoe werkt het?
Bij KPN Mobiel heb je het gemak van ToestelLease. Hoe je je abonnement ook samenstelt, je bepaalt zelf welk toestel je erbij wilt. Met KPN Mobiel koop je dus geen telefoon bij je abonnement, je huurt het van KPN voor een vast bedrag per maand. Hoeveel je betaalt hangt af van het toestel dat je kiest. Bovendien krijg je bij je toestel KPN SmartCare Basis, daarmee kun je blijven bellen, sms’en en internetten bij problemen met je toestel.

Met KPN ToestelLease huur je het toestel dat je wilt en betaal je daar maandelijks een vast bedrag voor. Hoeveel je per maand betaalt, hangt af van het type toestel dat je kiest. Wil je een minder geavanceerd toestel dan betaal je ook een lager maandbedrag. Je betaalt dus nooit meer vooraf voor je telefoon en hebt meer inzicht in je maandelijkse kosten. Bij KPN ToestelLease krijg je altijd SmartCare Basis. Daarmee zorgen wij ervoor dat je binnen 24 uur weer kunt bellen, sms’en en internetten als er iets met je telefoon is. We proberen je eerst telefonisch te helpen. Lukt dan niet, dan komt er binnen 24 uur een monteur bij je langs. Waar je ook bent in Nederland, we proberen er op tijd te zijn. Als de monteur je telefoon niet direct kan repareren, dan krijg je een leentoestel met hetzelfde besturingssysteem Check voor meer informatie de Aanvullende Voorwaarden Toestelservice bij KPN ToestelLease via kpn.com/toestellease.

De voordelen van KPN ToestelLease:
Nooit meer vooraf bijbetalen voor je toestel.
Inclusief KPN SmartCare Basis, zodat je altijd binnen 24 uur weer kunt bellen, sms’en en internetten als er iets met je telefoon is.
Je betaalt een vast bedrag per maand voor je telefoon. Hoeveel je betaalt, hangt af van het toestel dat je kiest. Kies je een minder geavanceerd toestel, dan betaal je een lager maandbedrag .
Aan het einde van je contract ruil je je telefoon om, lever je je telefoon in, of betaal je een bedrag als je het toestel wilt overnemen. Dus na 1 of 2 jaar gewoon weer een nieuwe telefoon uitkiezen.
Het toestel blijft eigendom van KPN.

Met KPN ToestelLease huur je je telefoon van KPN. Het toestel blijft eigendom van KPN. Tijdens de looptijd van je contract kun je het toestel gewoon gebruiken. Op het einde van je contract lever je dan het toestel in, of je besluit het toestel over te nemen.

De termijn van ToestelLease is gelijk aan looptijd van het abonnement. Je KPN ToestelLease en je abonnement zijn aan elkaar gekoppeld. Je kunt dus niet een van de twee beëindigen, terwijl de andere doorloopt. Als je ToestelLease beëindigt, dan beëindig je ook je abonnement en andersom.

SmartCare:
Bij KPN ToestelLease krijg je standaard KPN SmartCare Basis. Met KPN SmartCare Basis heb je binnen 24 uur een gerepareerd toestel of een tijdelijk leentoestel. Het leentoestel heeft hetzelfde besturingssysteem als het toestel dat je had. Ook in geval van verlies en diefstal heeft KPN SmartCare een oplossing, zodat je toch kunt blijven bellen en internetten.

Geen registratie bij BKR:
Met KPN ToestelLease huur je een telefoon. Omdat je niets koopt of geen vorm van krediet krijgt, sluit je dus ook geen lening af. Je krijgt dus geen registratie bij BKR.

ToestelLease bedrag:
KPN biedt je echt keuzevrijheid. Dus welk abonnement je ook kiest, je betaalt een vast bedrag per maand voor het toestel dat je neemt. Het ToestelLease bedrag hangt af van de leasecategorie waarin het toestel dat je gekozen hebt zich bevindt. Je weet dus vooraf hoeveel je per maand voor je toestel kwijt bent.

Telefoons voordelig inkopen:
Als groot bedrijf kan KPN telefoons voordeliger inkopen, met KPN ToestelLease kun je dus voordeliger uit zijn. KPN kan dit echter niet garanderen omdat er in de markt scherpere aanbiedingen kunnen zijn. Bovendien profiteer je van SmartCare Basis dat altijd inbegrepen is bij KPN ToestelLease en waarvoor je niets extra’s betaalt.

Tweede toestel leasen:
Op dit moment kan je per abonnement 1 toestel leasen.

Wat kost KPN ToestelLease:
Toestelcategorieën en tarieven ToestelLease.
Met KPN ToestelLease huur je een toestel naar keuze en betaal je daar maandelijks een vast bedrag voor. Hoeveel je per maand betaalt, hangt af van het toestel dat je kiest.
Er bestaan verschillende toestelcategorieën. Je hebt al een toestel vanaf € 5, – per maand.

Hieronder vind je een overzicht van de KPN ToestelLease tarieven per categorie (A – M).
Leasecategorie Lease 1 jaar Lease 2 jaar
A € 7,00 /mnd € 5,00 /mnd
B € 10,00 /mnd € 7,00 /mnd
C € 13,00 /mnd € 9,00 /mnd
D € 16,00 /mnd € 11,00 /mnd
E € 20,00 /mnd € 13,00 /mnd
F € 24,00 /mnd € 16,00 /mnd
G € 28,00 /mnd € 19,00 /mnd
H € 33,00 /mnd € 22,00 /mnd
I € 38,00 /mnd € 25,00 /mnd
J € 43,00 /mnd € 28,00 /mnd
K € 48,00 /mnd € 31,00 /mnd
L € 53,00 /mnd € 34,00 /mnd
M € 58,00 /mnd € 38,00 /mnd

Wat gebeurt er aan het einde van mijn contract?
Je hebt een aantal mogelijkheden:

Inruilen: Je abonnement verlengen en je toestel inruilen voor een nieuwe telefoon naar keuze. Dit inruilen kost niets.
Overnemen: Je abonnement verlengen en je toestel overnemen zodat het jouw eigendom wordt. Je kunt bij je verlenging gewoon weer een nieuw toestel uitkiezen.
Overnemen: Je abonnement niet verlengen, en je toestel overnemen zodat het jouw eigendom wordt.
Inleveren: Je abonnement niet verlengen en je toestel inleveren.
Blijven gebruiken: Je abonnement door laten lopen zonder te verlengen. Je kunt je toestel gewoon blijven gebruiken. Je blijft dan hetzelfde maandbedrag betalen voor je abonnement en KPN ToestelLease.

Kan ik mijn Lease toestel aan het einde van mijn contract overnemen en wat betaal ik hier dan voor?
Wil je het toestel aan het einde van je contract houden, dan kun je het toestel overnemen. De prijs die we dan voor het toestel vragen, is de dan geldende tweedehandswaarde van het toestel. Wij weten op dit moment nog niet wat de waarde van je toestel aan het einde van je contract zal zijn, omdat we niet weten hoe de marktprijzen zich de komende jaren ontwikkelen. Dit kun je vergelijken met het kopen en verkopen van een auto. Ook bij een auto is het moeilijk in te schatten wat de tweedehandswaarde over 2 jaar is.

Besluit je het toestel over te nemen, dan wordt het overnamebedrag via je factuur in rekening gebracht. Dit gebeurt 2 weken nadat je contract verlengd of beëindigd hebt. De verkoper vertelt je wat het overnamebedrag is. Je kunt het overnamebedrag ook terugvinden in MijnKPN.
De verkoper in de winkel vraagt je handtekening als bevestiging dat je je telefoon wilt overnemen. Als je via de Klantenservice of online deze keuze maakt, dan ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail.

Op het moment dat je je abonnement mag verlengen ontvang je een bericht van KPN. In dit bericht geven we alle informatie over hoe en waar je je huidige toestel met ToestelLease in kunt leveren. Mocht je het toestel willen overnemen, dan is de prijs voor het overnemen van je toestel terug te vinden op kpn.com en MijnKPN. Ook kun je hiervoor terecht bij één van de verkooppunten van KPN.

Hoe komt dit overnamebedrag tot stand?
KPN maakt een analyse van de toestelprijzen op de markt van tweedehandstoestellen. Voor deze analyse gebruikt Hi informatie van professionele partijen die zich bezighouden met de inkoop en verkoop van gebruikte toestellen. Ook worden verkoopsites voor tweedehandstoestellen geanalyseerd, waaronder Marktplaats. Deze analyses geven KPN inzage in de tweedehandswaarde van de toestellen en op basis hiervan wordt de overnameprijs vastgesteld.

Wat kost het overnemen van je toestel?
De prijs die je betaalt voor het overnemen van je toestel, is de dan geldende tweedehandswaarde van het toestel. Wij weten op dit moment nog niet wat de waarde van je toestel aan het einde van je contract zal zijn, omdat we niet weten hoe de marktprijzen zich de komende jaren ontwikkelen. Dit kun je vergelijken met het kopen en verkopen van een auto. Ook bij een auto is het moeilijk in te schatten wat de tweedehandswaarde over 2 jaar is.

Om je een idee te geven, vind je hieronder een overzicht van een aantal toestellen die op dit moment 2 jaar oud zijn en de prijzen die KPN op dit moment bij overname van het toestel in rekening zou brengen.

Voorbeeld prijzen van Telefoon Toestel Overnamebedrag
iPhone 3GS 8 GB € 97,00
HTC Desire € 89,00
Nokia E72 € 69,00
Nokia N97 mini € 38,00
Blackberry 9700 € 99,00
Blackberry 8520 € 62,00
Sony X10 mini pro € 29,00
Sony Experia X10 € 93,00
Nokia C5 € 30,00
Nokia 6700 € 46,00
HTC Legend € 50,00
Samsung S8500 wave € 64,00
HTC Wildfire € 50,00
Nokia N8 € 114,00
Samsung jet € 40,00

Ik wil mijn telefoon aan het einde van mijn contract inleveren, waar moet het aan voldoen?
Je telefoon moet in ieder geval aan kunnen.
Je moet er nog mee kunnen bellen.
Kleine gebruiksschade (kleine krasjes, schade aan de lak of belettering) is geen probleem.
Je dient ook de accu in te leveren (andere accessoires mag je houden).
Lever je een kapotte telefoon in dan betaal je € 30,- schadevergoeding.

Wanneer lever ik mijn telefoon in?
Bij het einde van je abonnement:
Wanneer je aan het einde van je abonnement aangeeft dat je je toestel wilt inleveren, dan is er een inlevertermijn van 14 kalenderdagen om je toestel bij KPN in te leveren. Als je je abonnement verlengt bij KPN dan gaat de inlevertermijn in vanaf het moment dat je verlenging ingaat. Mocht je besluiten om bij KPN weg te gaan en je contract dus te beëindigen dan gaat de inlevertermijn in op het einde contract (dat kan dus later zijn dan het moment van opzeggen).
Als je op een nieuwe telefoon wacht, dan gaan de 2 weken in op het moment dat je je nieuwe toestel hebt ontvangen.

Bij voortijdige beëindiging van je abonnement:
Je kunt je toestel per post opsturen. Je kunt je toestel via ieder PostNL-punt in Nederland inleveren en aangetekend opsturen. Je ontvangt dan bij inlevering een ontvangstbewijs. Wanneer je je toestel per post via een gewone brievenbus opstuurt, heb je geen afleverbewijs. Bij het opzeggen van je contract ontvang je, per e-mail of brief, de instructies over het retoursturen van je toestel. Je ontvangt een sms’je wanneer de ontvangst en afhandeling van het toestel is gedaan. We streven ernaar dit binnen 2 weken na versturen af te ronden.

Is je toestel tussentijds kapot gegaan en heb je via SmartCare een nieuw toestel gekregen?
Dan hebben we het merk, type en het IMEI-nummer in ons systeem aangepast. We vragen je dan dus ook het nieuwe toestel bij ons in te leveren.

Waar kan ik mijn telefoon inleveren aan het einde van mijn abonnement?
Je kunt overal waar KPN wordt verkocht je telefoon inleveren. Als je je toestel inlevert, dan krijg je een ontvangstbewijs. Je kunt je telefoon ook naar KPN opsturen via ieder PostNL-punt in Nederland. Je bent dan zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van een ontvangstbewijs. Verstuur je telefoon nooit door het in de brievenbus te stoppen, want dan heb je geen ontvangstbewijs.

Wat moet ik allemaal doen bij het inleveren van mijn telefoon?
Als je je telefoon inlevert, dan vragen we je een aantal gegevens in te vullen. In de winkel doe je dit samen met de verkoper. Je vult het IMEI-nummer, merk en type in van het in te leveren toestel in op het formulier. Als je aangegeven hebt dat je via een PostNL-punt wilt inleveren, krijg je in het inleverpakket een formulier dat je zelf kunt invullen. Hier controleer je of het IMEI-nummer, merk en type toestel overeen komen met wat er op het formulier staat. Verder voer je via dit formulier altijd de 4 controles uit op de in te leveren telefoon:
o Kan de telefoon nog aan? Ja/Nee
o Kan de telefoon nog opgeladen worden? Ja/Nee
o Is het mogelijk om te bellen met de telefoon? Ja/Nee
o Heeft de telefoon substantiële zichtbare schade? Ja/Nee. Bij ja, kruis aan: scherm, knopjes, connector/slots of body.
Tot slot geef je aan welke accessoires je inlevert, dat je akkoord bent met het inleveren van de telefoon en sluit je af met een handtekening.
Nadat je je telefoon hebt opgestuurd of afgeleverd, is het niet meer mogelijk van gedachte te veranderen en de telefoon toch over te nemen.
Tip: zorg ervoor dat de persoonlijke gegevens van je telefoon afgehaald worden en elders opgeslagen worden voordat je het inlevert. Een eventueel data (SD) kaartje in de telefoon hoef je niet mee te sturen, maar mag je houden.

Krijg ik een bewijs van het inleveren van mijn telefoon?
Bij het einde van je abonnement:
De verkoper geeft je, digitaal of op papier, een kopie van het inleverformulier. Als je je toestel bij een PostNL-punt inlevert, ben je zelf verantwoordelijk voor het ontvangen van een bewijs van inlevering. Je krijgt een sms’je wanneer we je telefoon hebben binnengekregen en afgehandeld. We streven ernaar dit binnen 2 weken na versturen af te ronden.

Bij voortijdige beëindiging van je abonnement:
Als je je toestel bij een PostNL Service punt inlevert, ben je zelf verantwoordelijk voor het ontvangen van een bewijs van inlevering. Je ontvangt een sms’je wanneer de ontvangst en afhandeling van het toestel is gedaan. We streven ernaar dit binnen 2 weken na versturen af te ronden. Als het toestel (in deugdelijke verpakking) via de brievenbus retourneert, ontvang je uiteraard geen afleverbewijs.
Wat gebeurt er als ik het toestel niet inlever bij voortijdige beëindiging abonnement?
Wanneer je het toestel niet inlevert, zal het via de mobiele factuur in rekening gebrachte overnamebedrag niet worden gecrediteerd.

Bron/Copyright: KPN

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*