Red uw online reputatie

Red uw online reputatie

Iedere vijf seconden verschijnt er een reactie van een klant op een openbare website. Dat zijn vaak negatieve reacties. De schade kan enorm zijn: “Een reactie blijft staan als een tatoeage.”

Een goede reputatie is onontbeerlijk voor uw bedrijf. Consumentenprogramma’s als Kassa en Radar hebben al menig ondernemer op de knieën gekregen. En dat is lang niet altijd terecht. “Wij hebben vooral klanten die in de opstartfase fouten hebben gemaakt”, vertelt Tammo Peters, directeur van zoekmachine marketing bedrijf Proseo. “Die hebben hun zaakjes inmiddels al lang op orde, maar van boze reacties kom je niet meer af. Ze blijven als tatoeages op internet staan.”

Getroffen bedrijven worden door Proseo geholpen om negatieve reacties in de Google-resultaten naar beneden te drukken. “Negatieve reacties op je bedrijf scoren vaak hoger in Google, want ze worden geplaatst op populaire sites waar veel naar wordt gelinkt, zoals de Radarsite.”

De gevolgen hiervan zijn erg groot, vindt Peters: “Als iemand op je bedrijfsnaam zoekt en al in de eerste vijf resultaten negatieve opmerkingen vindt, wordt de kans klein dat hij nog naar je eigen site zal klikken.”

Zo kunnen boze klanten nieuwe en bestaande klanten wegjagen, bemoeilijkt een boze (ex)-werknemer het werven van nieuw talent en bezoedelt een met ruzie vertrokken compagnon het bedrijf als geheel en u als ondernemer in het bijzonder.

Deel dit bericht:

Plaats een reactie