Corona Update Vliegen met Transavia

Hoe zit het met je VliegTicket van Transavia – Ten tijde van Corona

Laatste Corona update 01-05-2020

Het coronavirus (COVID-19) houdt de hele wereld in zijn greep. We ondervinden nu allemaal de gevolgen en weten niet hoe lang deze situatie duurt. Ook jij hebt vast vragen. Op deze pagina hebben we alle informatie voor je verzameld.

We annuleren al onze vluchten t/m 27 mei. We hebben besloten om alle vluchten van en naar Nederland t/m 27 mei te annuleren. Deze periode hebben we verlengd vanwege de voortdurende maatregelen in Nederland en op onze bestemmingen. Met deze verlenging willen we onze passagiers duidelijkheid bieden over hun vlucht. Als jouw vlucht wordt geannuleerd, krijg je een voucher om een nieuwe vlucht te boeken. De hoofdboeker ontvangt hierover binnen 2 weken een e-mail. Is je heenvlucht voor 27 mei en je terugvlucht daarna, dan wordt je hele boeking geannuleerd.

Repatriëringsvluchten: We voeren nog wel repatriëringsvluchten uit in opdracht van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Ben je nog in het buitenland en wil je naar Nederland, meld je dan bij het meldpunt Bijzondere Bijstand Buitenland.

Na 6 mei: Het kabinet kondigde op 23 maart nieuwe maatregelen in Nederland aan. Vooralsnog hebben deze geen gevolg voor onze vluchten, maar het is mogelijk dat we ook vluchten na 6 mei moeten annuleren. We volgen daarvoor het advies van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en de Wereld Gezondsheidsorganisatie. Als je nu een ticket boekt na 6 mei, kan het zijn dat we je vlucht annuleren. In dat geval ontvang je hierover een e-mail. Je krijgt dan een voucher waarmee je later voor hetzelfde bedrag een nieuw ticket kunt boeken.

Vragen over je boeking: Ons Service Center heeft vanaf maandag 23 maart kortere openingstijden, omdat al onze vluchten zijn geannuleerd. Je kunt ons van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur bereiken via telefoon en WhatsApp. Heb je bij een reisorganisatie geboekt? Neem dan contact op met je reisorganisatie.

Omboeken zonder wijzigingskosten: We denken graag met je mee als je je reis wilt uitstellen. Heb je een vlucht geboekt die vertrekt in de periode van 7 t/m 31 mei? Dan kun je je vlucht (naar dezelfde bestemming) zonder wijzigingskosten verplaatsen naar uiterlijk eind oktober 2020. Is je nieuwe ticket duurder dan je oorspronkelijke ticket, dan betaal je wel het prijsverschil tussen deze tickets. Is je terugreis na 31 mei, dan betaal je daarvoor de normale wijzigingskosten. Je kunt de datum van je vlucht makkelijk en snel online wijzigen via Mijn Transavia. Het is dus niet nodig om het Service Center te bellen.

Voucher: Als je vlucht is geannuleerd, krijg je van ons een e-mail. Hierin staat dat je een voucher ontvangt ter waarde van het volledige bedrag van je boeking. We hebben hiervoor gekozen omdat dit een heel uitzonderlijke situatie is, waarin we ontzettend veel vluchten hebben geannuleerd. Met deze voucher kun je op een later moment een nieuwe vlucht bij ons boeken naar een bestemming naar keuze.

Voorwaarden voucher:
– De voucher is 1 jaar geldig vanaf het moment dat je hem hebt ontvangen.
– Je kunt de voucher gebruiken voor alle vluchten t/m 31 Juli 2022.
– Je hoeft je voucher niet in 1 keer op te maken. Als er nog een bedrag over is, kun je dit gebruiken voor een volgende boeking, totdat het saldo op is of de geldigheidsdatum is verstreken.

Aanvraag terugbetaling na 1 jaar: Als je de voucher na 1 jaar niet of niet helemaal hebt gebruikt, kun je een aanvraag doen voor restitutie. Dit kan voor het hele bedrag van de voucher zijn of voor het restbedrag.

Veelgestelde vragen over vouchers

Heb ik recht op een voucher? Als we je vlucht hebben geannuleerd vanwege het coronavirus, ontvangt de hoofdboeker van ons een e-mail. Hierin staat dat je recht hebt op een voucher voor je gehele boeking. Ook als we alleen je heen- of terugvlucht hebben geannuleerd, ontvang je een voucher voor je hele boeking.

Mag ik ook een andere bestemming kiezen met mijn voucher? Ja, je kunt met de voucher een nieuwe vlucht boeken naar een bestemming naar keuze. Ook kun je een ander reisgezelschap kiezen.

Hoe kan ik met een voucher een vlucht boeken? In de mail die je ontvangt staat een unieke vouchercode en een wachtwoord. Je kunt zelf een nieuwe vlucht zoeken op onze website, en aan het einde van je boeking vul je op de pagina ‘Controleer je boeking’ deze gegevens in. Je ziet dan vanzelf of je moet bijbetalen of dat er nog een restbedrag overblijft.

Wanneer ontvang ik mijn voucher? Je ontvangt je voucher uiterlijk eind april via e-mail.

Zijn de winterbestemmingen bekend als ik mijn voucher krijg? De winterbestemmingen, met vluchten t/m 31 maart 2021, worden rond eind april bekendgemaakt. Je kunt die ook met de voucher boeken.

Hoe lang is mijn voucher geldig? De voucher is 1 jaar geldig vanaf het moment dat je hem hebt ontvangen. Je kunt je voucher gebruiken voor vluchten t/m 31 Juli 2022.

Wat moet ik doen als mijn voucher is verlopen? Als je de voucher na 1 jaar niet of niet helemaal hebt gebruikt, kun je een aanvraag doen voor restitutie. Dit kan voor het hele bedrag zijn of voor het restbedrag.

Waar kan ik mijn voucher besteden? Je kunt je voucher gebruiken voor alle beschikbare vluchten van Transavia op onze website. Ook kan je er extra producten en services mee bijboeken, zoals ruimbagage of een stoelreservering.

Waarom ontvang ik een voucher in plaats van een teruggave? Dit is een zeer uitzonderlijke situatie van ongekende omvang. We geven je een voucher, zodat je later alsnog met ons kunt vliegen. Zo komen we onze belofte om je naar je bestemming te brengen na, alleen op een later moment.

Wat moet ik doen als ik bij een reisorganisatie hebt geboekt? Als je via een reisorganisatie hebt geboekt, ontvang je mogelijk alleen een voucher voor de bijgeboekte producten en services, zoals een stoelreservering. Dit komt doordat je alleen die producten en services direct bij ons hebt gekocht. Voor het overige bedrag kun je contact opnemen met je reisorganisatie.

Bron: Transavia (voor de laatste/beste informatie kijkt u op de website van Transavia zelf)
Bekijk hier alle berichten met Transavia

Deel dit bericht:
FacebookTwitterEmailWhatsAppLinkedInPinterestPrintFriendly

1 gedachte over “Corona Update Vliegen met Transavia”

  1. je hoort veel negatieve berichten over terugbetaling van tickets, was hier zelf ook bang voor, maar heb van de week (november 2020) dus een terugbetaling aangevraagd omdat we niet naar het buitenland mogen. Doordat Transavia aan het schuiven is gegaan met de vluchten, werd onze vlucht opgeschoven en kregen we de mogelijkheid om te annuleren en binnen 2 dagen stond het geld op mijn rekening. Top gedaan Transavia.

    Beantwoorden

Plaats een reactie

Mobiele versie afsluiten